Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Educação Unisinos
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 1 (2019): January/March
Vol. 23 No. 1 (2019): January/March
Published:
2019-03-12
Editorial
Apresentação
Isabel Bilhão
1-2
PDF (Português (Brasil))
Dossiê: Mulheres na História da Educação: formação e profissionalização
Lia Machado Fiuza Fialho, Dawn Duke
3-7
PDF (Português (Brasil))
Dossiê: Mulheres na História da Educação: formação e profissionalização
The Black Studies Program at the University of Tennessee: Perspectives from an Ex-Program Director
Dawn Duke
8-20
PDF
Mirrors of the present in stories of the past and prophecies of things to come: Contemporary commentaries by younger female pilgrims to Juazeiro do Norte
Candace Slater
21-35
PDF
The promises of student talk: The Harvard public issues series and stuttering pedagogies
Nancy Lesko
36-47
PDF
Biografia de Aída Balaio: prestígio social de uma educadora negra
Lia Machado Fiuza Fialho, Ana Michele da Silva Lima, Zuleide Fernandes de Queiroz
48-67
PDF (Português (Brasil))
Onde estavam as mulheres? O ensino superior nos Estados Unidos entre os séculos XIX e XX
Mirian Jorge Warde, Ana Cristina Santos Matos Rocha
68-86
PDF (Português (Brasil))
A formação da “mãe de família” para o trabalho: ações de iniciação profissional feminina no Lar Infantil Icléa (Federação Espírita do Paraná), Curitiba nos anos 1950
Silvete Aparecida Crippa de Araújo, Liane Maria Bertucci
87-104
PDF (Português (Brasil))
A escola transformando vidas de mulheres negras, ribeirinhas, na região fronteiriça Brasil-Bolívia em meados do século XX
Anselmo Alencar Colares, Maria Lília Imbiriba Sousa Colares
105-123
PDF (Português (Brasil))
Articles
Hegemonía y alternativas pedagógicas. Los nudos ciegos de la teoría
Marcela Gómez Sollano, Telmo Adams
124-140
PDF (Español (España))
The professional mathematics teacher: fabricating and governing the becoming of the teacher
Alex Montecino
141-154
PDF
Raiva, Agressão e Educação: um diálogo necessário
Elisa Pereira Gonsalves Possebon
155-169
PDF (Português (Brasil))
Diálogo e negociação: sobre a construção de sentidos na experiência com cinema em sala de aula
Gabriela do Amaral Peruffo, Marcos Villela Pereira
170-188
PDF (Português (Brasil))
Produzindo e Educando Mulheres no Jornal O Exemplo: entre o espaço do lar e o direito à instrução e à emancipação
Maria Angélica Zubaran, Juliana Ribeiro Vargas, Cristina Camaratta Bahia
189-206
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems