The promotion of multilingual competence at school: encouraging possibilities

Authors

  • Karim Siebeneicher Brito Faculdade Estadual de Filosofia, Ciências e Letras de Uniäo da Vitória - PR

Abstract

In this article, I approach the predominance of multilingualism in the world, and the concern with the development of individual multilingualism at school. From a psycholinguistic perspective, I present the proposal of multilingual didactics (Meissner & Reinfried, 1998) – as developed in theory and practice by Franz-Joseph Meissner, a German linguist – and its contribution to foreign language teaching.

Key words: multilingualism, multilingual didactics, foreign language teaching.

Author Biography

Karim Siebeneicher Brito, Faculdade Estadual de Filosofia, Ciências e Letras de Uniäo da Vitória - PR

Graduada em Letras - Português e Inglês e Especialista em Ensino de Língua Inglesa pela FAFIUV de Uniäo da Vitória. Mestre e Doutora em Letras pela Universidade Federal do Paraná. Desenvolveu pesquisa junto à Universidade Philipps, em Marburg, Alemanha, durante o doutorado. Professora Adjunta de Metodologia de Ensino de Língua Inglesa na FAFIUV.

Published

2013-03-26

How to Cite

Brito, K. S. (2013). The promotion of multilingual competence at school: encouraging possibilities. Calidoscópio, 11(1), 63–69. Retrieved from https://www.revistas.unisinos.br/index.php/calidoscopio/article/view/cld.2013.111.07