Education and the Crisis of Democracy: Trump and the Rise of Right Wing Populism
DOI:
https://doi.org/10.4013/edu.2022.261.34Palavras-chave:
Donald Trump, education policy, critical race theoryResumo
This article explores the education policies, pronouncements, and activities of the Trump
Administration and their aftermath, focusing especially on the culture war battle over Critical
Race Theory (CRT) as a case study in the rise of right wing populism. School curricula was not
a major emphasis until 2020 when Trump’s activities and pronouncements, in part, led to the
controversy over CRT. This work traces origins and development of the controversy, Trump’s
rhetoric and actions on racial sensitivity training, the 1619 Project and 1776 Commission, and
CRT as a culture war issue. Concludes with discussion of the legacy of the Trump presidency
and implications for democratic education.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Concedo a Revista Educação Unisinos o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.
Também aceito submeter o trabalho às normas de publicação da Revista Educação Unisinos acima explicitadas.