Ensino Superior: aprendizagem por meio de desenvolvimento de soluções

Authors

DOI:

https://doi.org/10.4013/edu.2022.261.08

Keywords:

Hackathon, Maratona, Gestão da aprendizagem

Abstract

This research deals about the management of learning in Higher Education Institutions (HEIs) considering the new teaching methodologies. We aim to verify how the Hackathon teaching strategy interferes in the learning management in a higher education institution. To compose the theoretical framework we used and researched the last 5 years and classic authors such as Chiavenato (2007), Dornelas (2016) and Nóvoa (2019). As a methodology, we use the qualitative approach with a single case study of umaIES based on public data and document analysis with a semi-structured interview. The results show university entrepreneurship the nature of risks resulting from the innovation that integrates the triple helix. So, learning management with active methodology provides meaning for the entrepreneurial student, especially regarding the solution of real problems.

Author Biographies

Louise da de Quadros da Silva, Universidade La Salle

Mestra em Educação pela Universidade La Salle Canoas. Integrante do grupo de pesquisa Gestão Educacional nos diferentes contextos.

Charlene Bitencourt Soster Luz , Universidade La Salle

Doutoranda em Educação (bolsista  CAPES/PROSUP) e Mestra em Educação na Universidade La Salle. Professora de Administração, Logística e Recursos Humanos.

Paulo Fossatti, Universidade La Salle

Doutor em Educação. Reitor da Universidade La Salle, Canoas/RS e docente do PPG Educação desta universidade. Líder do grupo de pesquisa Gestão Educacional nos diferentes contextos.

Published

2022-05-16

Issue

Section

Articles