The effect of using out-of-class contexts on EFL learners: an action research.
Resumen
This work discusses the effect of Out-of-Class Language Learning (OCLL) in Communicative Competence in English within an EFL program with a group of native-Spanish students from Colombia (N=70) distributed in two groups. The experimental group attended an English instruction program based on OCLL, while participants in the control group attended the same EFL syllabus but inside the classroom. To measure the participants’ performance, a pre-test and a post-test were administered to both groups. Results revealed that there were evident differences between both groups in the post-test performance in favor of the treatment group.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Concedo à Calidoscópio o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.
Também aceito submeter o trabalho às normas de publicação da Calidoscópio acima explicitadas.