A visual analysis of English textbooks: Multimodal scaffolded learning
Resumen
This paper investigates how multimodality in English textbooks may scaffold learning through visual texts. It provides a multimodal analysis of images, integrated with verbal texts and proposed language activities, in order to explain how the visual meanings may enhance students’ understanding of language and content. Kress and van Leeuwen’s visual grammar grounds the image analysis, which is discussed in light of the three metafunctions – representational, interactional and compositional. Findings show that the visual texts are relevant for beginners to understand the content of the activity. The analysis of the images may contribute to scaffold learning in that they are part of the overall meaning, supporting students’ understanding of the activity as a whole. Results also point to the importance of working with multimodality in language learning contexts.
Keywords: multimodality, visual analysis, English textbooks, learning English.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Concedo à Calidoscópio o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.
Também aceito submeter o trabalho às normas de publicação da Calidoscópio acima explicitadas.