Afterall, what is Tinder? – A study on the users’ perception of the app

Authors

  • Ana Luiza de Figueiredo Souza escritora, pesquisadora independente

DOI:

https://doi.org/10.4013/ver.2016.30.75.03

Abstract

Colin Campbell states that the hedonism, in other words, the search for pleasure, is what drives not only consumption desires, but also the interpersonal relationships of modern individuals. On the other hand, Zygmunt Bauman claims that, in consumer society, the individuals’ conduct and relationships are influenced by market values inserted into everyday life activities. This paper presents a survey in which Tinder app users are interviewed in order to verify whether the propositions of both theorists apply to the way users perceive the app and relate to the other people who also use it.

Keywords: interpersonal relationships, modern hedonism, consumer society, Tinder.

Author Biography

Ana Luiza de Figueiredo Souza, escritora, pesquisadora independente

Ana Luiza Figueiredo é formada em Publicidade e Propaganda pela UFRJ e atua como produtora de conteúdo e redatora publicitária. Escreve para a revista digital Afronte e também no site Obvious, além de ter publicações na Revista Desenredos, Ideia de Marketing, Revista Subversa, Up Date or Die, entre outros periódicos e sites relevantes. Participa de cinco antologias literárias e, no final de 2015, lança seu primeiro livro infantil: O Mirabolante Doutor Rocambole (Selo Off Flip). Atualmente desenvolve seu projeto de Mestrado.  analuiza.dfigueiredo@gmail.com.

Published

2016-05-19