Digital Culture between Distribution and Remix
DOI:
https://doi.org/10.4013/fem.2020.222.01Resumo
In digital culture, we recognize new delivery options for media (audio, films, games, texts) – not only a new storage paradigm, but a transition to interactivity with proliferating screens of all sizes. These networks of transmission and circulation (including but not limited to UseNet or BitTorrent, iTunes or Tidal, Napster or Pandora, YouTube or Vimeo, SnapChat or Vine, Hulu or Netflix, Aereo or FilmOn, Steam or GOG.com, Twitch or TikTok, to name but a few) challenge some fundamental precepts of the media industries, and produce new configurations of information and entertainment. Even a casual survey of digital distribution reveals that online content delivery means different things for audiovisual content in a variety of formats, and the consequences need to be discussed from the perspective of consumers, distributors, and creators. What we still call newspapers, television programs, books, films, music albums, games, etc. became increasingly available not only on physical data carriers but as streaming or downloadable data. This shift is not only overriding physical media (what used to come on paper/tape/floppy/cartridge/vinyl/CD/DVD/BluRay, etc.), it means we need to reformulate certain questions that used to be medium-specific: what will happen to retro-gaming? What are the rights of used-book owners? Digital distribution has multiple consequences for just what exactly becomes available how and to whom.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Concedo a Revista Revista Fronteiras - Estudos Midiáticos o direito de primeira publicação da versão revisada do meu artigo, licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista).
Afirmo ainda que meu artigo não está sendo submetido a outra publicação e não foi publicado na íntegra em outro periódico e assumo total responsabilidade por sua originalidade, podendo incidir sobre mim eventuais encargos decorrentes de reivindicação, por parte de terceiros, em relação à autoria do mesmo.
Também aceito submeter o trabalho às normas de publicação da Revista Fronteiras - Estudos Midiáticos acima explicitadas.