Business models and the trust economy

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Authors

  • Ramon Bezerra Costa Departamento de Comunicação Social. Programa de Pós-graduação em Comunicação (Mestrado Profissional) da Universidade Federal do Maranhão (UFMA)

DOI:

https://doi.org/10.4013/fem.2024.261.01

Abstract

This article reflects on business models in Communication using a literature review and analysis of twenty-one trust economy platforms chosen by intentional sampling. It seeks to understand which elements make up these business models, showing that such models are not limited to revenue generation, as they are usually treated, but concern the arrangement of elements aimed at the production and sharing of meanings. The empirical object was chosen due to the increasing presence of platforms in everyday life and the economy of trust to express a communicational process.

Author Biography

Ramon Bezerra Costa, Departamento de Comunicação Social. Programa de Pós-graduação em Comunicação (Mestrado Profissional) da Universidade Federal do Maranhão (UFMA)

Professor do Curso de Comunicação Social e do Programa de Pós-graduação em Comunicação (Mestrado profissional) da Universidade Federal do Maranhão (UFMA). Doutor em Comunicação pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ). Coordenador do Grupo de Pesquisa ETC/UFMA/CNPq financiado pela FAPEMA. E-mail: ramon.bezerra@ufma.br.

Published

2024-03-31