Corporate Comics in Brazil: The agreement between Sebrae and ABNT

Authors

  • Thiago Seiji Takahashi Escola de Comunicação e Artes (ECA) - Universidade de São Paulo (USP).
  • Sandra Maria Ribeiro de Souza Escola de Comunicação e Artes (ECA) - Universidade de São Paulo (USP).

DOI:

https://doi.org/10.4013/fem.2017.193.05

Abstract

The language of comics has been applied in corporate communications of big companies in Brazil for more than two decades. The Brazilian corporate comic publisher, Qualidade em Quadrinhos, through an agreement between SEBRAE and ABNT, publishes comics on printed and digital formats in order to encourage the use of technical standards by small and micro companies. The aim of this study is to describe the project developed by the publisher Qualidade em Quadrinhos about the cited agreement and show that the comics remain as an important support material to help the process of awareness of the objectives present in corporate educational programs.

Keywords: comics, corporate education, digital comics.

Author Biographies

Thiago Seiji Takahashi, Escola de Comunicação e Artes (ECA) - Universidade de São Paulo (USP).

Mestre em Ciências da Comunicação. Área de Concentração II: Estudos dos Meios e da Produção Mediática. ECA-USP.

Sandra Maria Ribeiro de Souza, Escola de Comunicação e Artes (ECA) - Universidade de São Paulo (USP).

Doutora em Ciências da Comunicação. Área de Concentração II: Estudos dos Meios e da Produção Mediática. ECA-USP.

Published

2017-12-30