Background of Value Perception of Users of Food Delivery Applications in a Health Crisis Context
DOI:
https://doi.org/10.4013/base.2024.213.05%20%20Keywords:
KEYWORDS: Perceived value, usability; credibility, concerns about the health crisis of Covid-19; online ratings and reviews.Abstract
O estudo objetivo avaliará o impacto da credibilidade, classificações e avaliações online, usabilidade e preocupação com a crise sanitária da Covid-19 na percepção de valor pelos usuários dos dois aplicativos de entrega de alimentos. Para isso, foi realizada uma pesquisa quantitativa. Os dados foram coletados por meio de uma pesquisa online. A amostra final foi composta por 288 respondentes e a técnica de Modelagem de Equações Estruturais foi utilizada para análise de dois dados. Os resultados mostram que a credibilidade e a usabilidade influenciam direta e positivamente a percepção de valor pelos usuários de ambos os aplicativos de delivery. As avaliações online influenciam na maior credibilidade das informações relativas às candidaturas. Contudo, as preocupações com a crise sanitária não estavam relacionadas com a percepção de valor, mas sim direta e positivamente relacionadas com a usabilidade.
Downloads
Published
Issue
Section
License
I grant the journal BASE the first publication of my article, licensed under Creative Commons Attribution license (which allows sharing of work, recognition of authorship and initial publication in this journal).
I confirm that my article is not being submitted to another publication and has not been published in its entirely on another journal. I take full responsibility for its originality and I will also claim responsibility for charges from claims by third parties concerning the authorship of the article.
I also agree that the manuscript will be submitted according to the journal’s publication rules described above.